Trening z utežmi in keto

Trening z utežmi in keto

Trening z utežmi in keto dieta je še vedno skorajda tabu tema: veliko je podobnosti z dilemo o keto dieti pri crossfitu.  Pri treningu z utežmi je sicer vprašanje, kaj je cilj: optimizacija telesne sestave, povečanje mišične mase, splošni trening moči … ampak dejstvo je, da ni razloga, zakaj uteži ne bi dvigovali v ketozi. Kaj pa na temo »trening z utežmi in keto« pravi znanost?

Španski raziskovalci so sklenili poiskati odgovor. V raziskavo so vključili 24 zdravih moških z normalno telesno sestavo, starih v povprečju 30 let. Oblikovali so tri skupine: keto skupino, ne-keto skupino in kontrolno skupino, vsi so dobivali prehrano s presežkom energije (kar je, denimo, pogoj za pridobivanje mišine mase).

Ugotovili so nalsednje: keto skupina je v osmih tednih izgubila precej maščevja (povprečno 0,8 kg) in visceralnega maščobnega tkiva (povprečno 0,9 kg), ostali dve skupini sta izgubili v povprečju pol manj pri obeh tipih maščevja. Pri keto skupini niso opazili pomembnega povečanja skupne telesne mase in mišične mase, ne-keto skupina pa se je zredila in povečala mišično maso. Pri kontrolni skupini nobene od teh sprememb niso zabeležili (Vargas idr., 2018). Žal niso preverjali krvnih parametrov, kar bi to raziskavo naredilo še zanimivejšo.

Kaj se lahko iz tega naučimo? Trening z utežmi in keto gresta skupaj, če želite zmanjšati obseg maščevja – brez izgub mišične mase. Za pridobivanje te na keto pa je potrebnega več znanja ali opustitev nizkohidratne in visokomaščobne hrane v času »mase«.

Seveda je treba raziskave tudi razumeti – sploh s tako majhnimi vzorci in na tako kratko časovno obdobje (vemo, da lahko prilagoditev na športno vadbo na keto traja tudi nekaj mesecev). Pred časom smo že poročali o treningu z utežmi in keto dieti, kjer se je pokazalo, da imata trening z utežmi in keto ugoden vpliv na testosteron.

Trening z utežmi in keto

VARGAS, S., ROMANCE, R., PETRO, J.L. in sod., 2018. Efficacy of ketogenic diet on body composition during resistance training in trained men: a randomized controlled trial. Journal of the International Society of Sports Nutrition, letn. 15, št. 1, str. 31. Doi: 10.1186/s12970-018-0236-9

Prijava na e-novice

Nočete zamuditi nobene LCHF-novosti? Želite biti obveščeni o naših LCHF-dogodkih in ekskluzivnih akcijskih ponudbah? Trikrat ali štirikrat mesečno vam bomo poslali e-novice z vsebinami, ki vam bodo pomagale pri življenjskem slogu po načelih LCHF!