Crossfit in keto dieta

Crossfit in keto

Ko se enkrat resno lotiš treninga z utežmi, se vedno zatakne pri vprašanju, kako zaščititi mišično maso in moč oziroma športno sposobnost. Običajno se to reši s povečanim vnosom beljakovin. Ketogena dieta naj bi bila v tem smislu neprimerna za ohranjanje mišične mase: ker naj bi se zmanjšala količina mišičnega glikogena in posledično zmanjšala sposobnost telesa za sintezo mišičnih beljakovin. V tem oziru naj bi bila crossfit in keto v totalnem nasprotju. No, tako je videti, ko razmišljamo o tem, ampak empirične študije kažejo povsem drugačno sliko.

Študija, ki so jo izvedli na Fakulteti za kineziologijo na Univerzi v Auburnu, je vključila 12 posameznikov, ki rekreativno trenirajo crossfit. Razdelili so jih na keto skupino in kontrolno skupino, slednja je jedla po svojem običajnem jedilniku, oboji pa so nadaljevali s svojim običajnim crossfit treningom.

Raziskovalci so izvedli številne meritve: anaerobno sposobnost na začetku, po 2,5 tednih in na koncu; tedensko so merili količino beta-hidroksibutirata (ketonskega telesca); na začetku in koncu pa tudi telesno sestavo, porabo energije v mirovanju, številne krvne parametre in aerobno kapaciteto.

Kaj se je zgodilo?

Najočitneje in pričakovano: v keto skupini so imeli udeleženci povečano koncentracijo ketonskih telesc in izgubili so 12,4% maščevja. Kontrolni skupini se ni zgodilo nič od tega.

Čista mišična masa je ostala enaka pri obeh, le da so raziskovalci opazili nekoliko zmanjšano maso nog in dela kvadricepsa pri keto skupini. Krvni parametri se niso bistveno razlikovali, razen holesterola LDL, ki se je pri keto skupini povišal, kar je normalno in pričakovano.

Glavna ugotovitev pa je: poraba energije v mirovanju in aerobna in anaerobna sposobnost ter sposobnost izvedbe nabora vaj se med skupinama ni razlikovala (Kephart in sod., 2018). Keto skupina je skratka z manj maščevja in nekaj prerazporeditve čiste mišične mase očitno ostala enako sposobna kot kontrolna skupina. To ni prva raziskava, ki je to dokazala: Crossfit učinkovitejši s ketogeno dieto 🙂

Crossfit in keto dieta

KEPHART, W.C., PLEDGE, C.D., ROBERSON, P.A. in sod., 2018. The Three-Month Effects of a Ketogenic Diet on Body Composition, Blood Parameters, and Performance Metrics in CrossFit Trainees: A Pilot Study. Sports (Basel), letn. 6, št. 1, str. Doi: 10.3390/sports6010001

Prijava na e-novice

Nočete zamuditi nobene LCHF-novosti? Želite biti obveščeni o naših LCHF-dogodkih in ekskluzivnih akcijskih ponudbah? Trikrat ali štirikrat mesečno vam bomo poslali e-novice z vsebinami, ki vam bodo pomagale pri življenjskem slogu po načelih LCHF!