Ketogena dieta in trening z utežmi

Ketogena dieta, trening z utežmi in testosteron

Ne samo pri crossfitu, o katerem smo pisali zadnjič, tudi pri treningu z utežmi je ketogena dieta popolnoma smotrn prehranski pristop.

Težkokategorniki med raziskovalci ketogene diete, dr. Wilson, dr. Volek in dr. D’Agostino s kolegi, so objavili rezultate študije, ki so jo izvedli s 25 mladeniči, ki se sicer ukvarjajo z dvigovanjem uteži.

Razdelili so jih v dve skupini, ki so ju spremljali 11 tednov. Vsi so imeli enak predpisan trening z utežmi, razlikovali so se v prehrani: prva skupina je od prvega do desetega tedna jedla klasično ketogeno prehrano, ostali pa standardno »zahodnjaško«. V enajstem tednu so tudi prvi skupini uvedli povečan vnos ogljikovih hidratov.

Tudi tokrat rezultati niso bili preveč presenetljivi:

  • pri obeh skupinah se je v desetih tednih povečala čista telesna teža, vendar se je le »ketogeni« skupini čista telesna teža povečala v enajstem tednu;
  • pri obeh se je zmanjšal obseg maščobnega tkiva: v »ketogeni« skupini v povprečju za 2,2 kg, v drugi za 1,5 kg;
  • moč se je pri obeh skupinah povečala enako;
  • v prvih 10 tednih se koncentracije krvnih lipidov niso spreminjale. V enajstem tednu so pri »ketogeni« skupini narastle koncentracije trigliceridov;
  • ravni inzulina se niso spremenile;
  • dramatično višje pa so bile koncentracije testosterona pri »ketogeni« skupini, ki so narastle (118 ng/dl), pri kontrolni skupini pa so celo padle (-36 ng/dl).

V zaključku avtorji ugotavljajo, kako škodljiv je za krvne lipide in telesno sestavo je lahko prehiter ponoven vnos ogljikovih hidratov in predlagajo nadaljnje raziskave o strategijah »izhoda« s ketogene diete.

Wilson, J. in drugi, 2017. The Effects of Ketogenic Dieting on Body Composition, Strength, Power, and Hormonal Profiles in Resistance Training Males. Journal of Strength & Conditioning Research.