Koliko beljakovin (po treningu)

Dileme: koliko beljakovin (po treningu)?

Shujšala sem in ostajam na LCHF, vendar me zdaj drži, da bi migala in si malo tudi ojačala in oblikovala telo. Začela sem trenirati in imam težavo: po treningu nisem lačna tudi več ur. Ponavadi jem šele naslednji dan dopoldne. Vem, da bi morala po treningu zaužiti beljakovine, ampak jaz res nisem lačna. Je to velik problem?

Zadosten vnos beljakovin vsakogar ščiti pred mišičnim katabolizmom – pojavom, ko telo samo razgrajuje mišice, ker mora popolniti potrebo po glukozi ali aminokislinah.

Uživanje dovolj beljakovin in dovolj pogosto je najboljši način za preprečevanje katabolizma.

Če smo športniki, je vprašanje zagotavljanja zadostne količine beljakovin eno od najpomembnejših prehranskih vprašanj – takoj za vprašanjem, kdaj in katere beljakovine uživati. Skratka, za športnike in predvsem tiste, ki morajo zelo natančno skrbeti za svojo mišično maso, je vprašanje »koliko beljakovin (po treningu)« nekaj povsem drugega kot isto vprašanje, ko si ga zastavljamo ljudje, ki bi se samo želeli zaščititi pred posledicami slabe prehranjenosti.

Najpomembneje je, da pokrijemo vse beljakovinske potrebe v neki časovni enoti – za slehernike je to običajno kar en dan. Torej nas zanima, koliko beljakovin dnevno potrebujemo zato, da telesu zagotovimo snovi za obnovo tkiv. Ni pa nujno, da je to takoj po vadbi. Pri športnikih je urnik uživanja posameznih hranil podrobno razdelan: v vsakem dobrem prehranskem načrtu za športnike je predvideno uživanje beljakovin takoj po treningu oziroma najkasneje dve uri po treningu.

Drugi vidik tega vprašanja je, s kakšno prehrano se prehranjujemo. Če smo na klasični, visokohidratni prehrani, možgani potrebujejo glukozo in ker ta po vadbi pade, telo lahko začne za zagotavljanje glukoze uporabljati tudi zgoraj omenjeni katabolizem.

Če pa se prehranjujemo po LCHF / keto, tega problema ni. Možgani svojo energijo dobijo iz ketonov in ne padejo v paniko, če zmanjka glukoze. S tem na nek način varujemo svoje mišice pred razgradnjo. Kot rečeno: pomemben je ZADOSTEN vnos beljakovin čez dan, točen urnik pa za zmerne rekreativce na LCHF / keto res ni pomemben.

Še celo jaz, ki sem treniral in tekmoval v športu mišic, sem nekaj let delal tako, da po treningu nisem jedel oziroma je bil prvi obrok po treningu šele naslednji dan. Seveda bi lahko naredil bolje in bolj optimalno, ampak včasih potegneš mejo in presodiš, koliko si pripravljen »investirati« (volje, hranjenja brez apetita …). Nenazadnje če dobro pomisliš: naši predniki so včasih morali bežati pred divjimi živalmi in niso takoj zatem pili beljakovinskih napitkov.

Koliko beljakovin (po treningu)

Prijava na e-novice

Nočete zamuditi nobene LCHF-novosti? Želite biti obveščeni o naših LCHF-dogodkih in ekskluzivnih akcijskih ponudbah? Približno vsakih 10 dni vam bomo poslali e-novice z vsebinami, ki vam bodo pomagale pri življenjskem slogu po načelih LCHF!