Crossfit, jajca, maslo in avokado

Crossfit učinkovitejši s ketogeno dieto

Crossfit in njemu podobne vadbe so v zadnjih letih izjemno priljubljene – nekaj zaradi modnosti, nekaj pa tudi zaradi raznolikosti in intenzivnosti, ki mnogim ustreza bolj kot neskončni kilometri teka ali eliptičnega trenažerja, pri katerih človek hitro izgubi motivacijo za nadaljevanje. Poslužujejo se ga tudi ljudje, ki bi radi shujšali, saj vemo, da je energijski deficit, nujen za hujšanje, najlažje ustvariti z dodatno porabo energije.

Čeprav so mnoge koristi ketogene diete dobro znane, je v znanstvenih krogih še vedno nekaj odprtih vprašanj o učinkovitosti take prehrane v kombinaciji s športom. Eno od prvih študij, v kateri so raziskovali povezavo med ketogeno dieto in vadbo crossfit, so te dni objavili v reviji International Journal of Sports and Exercise Medicine.

V šest tednov trajajočem eksperimentu so 27 rekreativnih crossfitterjev razdelili v dve skupini. Obe sta štirikrat tedensko izvajali predpisani crossfit program, hkrati pa jih je 12 uživalo ketogeno dieto (dnevni vnos OH pod 50 g, sicer brez omejevanja količin hrane), 15 pa običajno prehrano.

Rezultati niso bili pretirano presenetljivi: posamezniki iz prve skupine so v 6 tednih izgubili v povprečju 3,45 kg, medtem ko so posamezniki v kontrolni nekaj dekagramov pridobili. Tudi ITM se je v »ketogeni« skupini zmanjšal (za 1,13), v kontrolni pa malenkostno povečal. V prvi skupini so izmerili izgubo maščevja v povprečju za 2,83 kg, v kontrolni se je malenkostno povečal obseg. Nobenih razlik ni bilo v čisti telesni teži, v obeh skupinah pa se je izboljšala športna izvedba (manj časa za iste naloge).

Gregory, R., Hamdan, H., Torisky, D. & Akers, J., 2017. A Low-Carbohydrate Ketogenic Diet Combined with 6-Weeks of Crossfit Training Improves Body Composition and Performance. Int J Sports Exerc Med, 3(2).