Nizkohidratna hrana ali samo malo manj OH

Nizkohidratna prehrana: dosledno nad OH

Pri prehodu na nizkohidratno prehrano pogosto zagrešimo eno od temeljnih napak. Da bi si »olajšali« nizkohidratno življenje, iz jedilnikov umaknemo samo določena živila: na primer kruh, testenine in riž. Zagotovo smo naredili nekaj dobrega, a žal to ni dovolj.

To se je izkazalo tudi pri nedavno objavljeni meta raziskavi, kjer so avtorji na podlagi prej objavljenih znanstvenih člankov ugotavljali, kateri način prehranjevanja je najbolj učinkovit za glikemični nadzor, ki je še posebno pomemben pri sladkorni bolezni tipa 2. Za oceno, kako dober je glikemični nadzor, se uporablja merjenje glikiranega hemoglobina (HbA1c) – in to je bil predmet meta raziskave.

Ugotovitve so bile pričakovane: najboljše rezultate daje zelo nizkohidratna prehrana. V analiziranih člankih so posamezniki, ki so se prehranjevali z nizkohidratno prehrano, shujšali in bistveno bolj znižali glikirani hemoglobin kot posamezniki s prehrano, bogato z ogljikovimi hidrati.

Kar je najbolj zanimivo pri tej meta raziskavi, je komentar v zaključku: »Ugodne učinke gre predvsem pripisati nizkohidratni prehrani; med dietami z zmerno količino ogljikovih hidratov (od 26 do 45 % vnesene energije) in dietami z visoko količino ogljikovih hidratov ni značilnih razlik.« (Sainsbury in sod.)

nizkohidratna hrana ali samo malo manj OH

SAINSBURY, E., KIZIRIAN, N.V., PARTRIDGE, S.R. in sod., Effect of dietary carbohydrate restriction on glycemic control in adults with diabetes: a systematic review and meta-analysis. Diabetes Research and Clinical Practice, DOI: https://doi.org/10.1016/j.diabres.2018.02.026

Prijava na e-novice

Nočete zamuditi nobene LCHF-novosti? Želite biti obveščeni o naših LCHF-dogodkih in ekskluzivnih akcijskih ponudbah? Trikrat ali štirikrat mesečno vam bomo poslali e-novice z vsebinami, ki vam bodo pomagale pri življenjskem slogu po načelih LCHF!