Dojenje in keto / LCHF

Dojenje in keto / LCHF

Eno od pogostih vprašanj, ki jih dobimo, je: »Dojenje in keto / LCHF? Gre to skupaj?«

Če ste pred kratkim rodili in vas mika prehod na keto / LCHF, ker bi radi shujšali, je odgovor: ne počnite tega. Če se prej niste prehranjevali po načelih LCHF, dojenje ni pravi čas za začetek: v času nosečnosti in dojenja gre žensko telo že tako ali tako skozi toliko fizioloških sprememb in stresov, da dramatično spreminjanje prehrane ni priporočljivo.

Hujšanje med dojenjem

Še posebno, če je razlog za prehod na keto / LCHF hujšanje, je prehod na keto med dojenjem še bolj neprimeren: med dojenjem sicer lahko izgubljamo kilograme, ampak uvajanje energijskega deficita ni najprimernejše. Ni treba jesti za pet ljudi, ampak določeno energijo morate zaužiti, da bi ohranili produkcijo mleka in da se vaše telo ne bi preveč ukvarjalo s sabo, namesto s potrebami otroka.

Med hitrim in dramatičnim hujšanjem boste poleg vsega otroka izpostavljali vsemu, kar se vam je nabralo v maščobnih celicah: to so lahko razni toksini, predvsem pa maščobne kisline omega-6.

Če želite vseeno narediti kaj dobrega zase in za svojega novorojenčka, lahko naredite blag zasuk k boljši prehrani: izbirajte dobre maščobne vire, iz prehrane izločite sladkor in predelane ogljikove hidrate, opustite predelane in vnaprej pripravljene prehranske izdelke …

Kdaj dojenje in keto / LCHF?

Če pa ste že zanosili na prehrani LCHF in tudi rodili, pa ni nobenih težav, vendar pozor, kljub navajenosti na nizkohidratno in visokomaščobno hrano boste morali uvesti nekatere prilagoditve oziroma biti pozorni na nekatere podrobnosti, ki jih sicer morda niste tako resno jemali.

Strogi keto v obdobju dojenja ni priporočljiv zaradi dveh glavnih razlogov:

  • nosečnice in doječe matere lažje in hitreje dosegajo prehransko ketozo. V redkih primerih lahko pride tudi do smrtno nevarne ketoacidoze: med dojenjem je torej treba paziti, da vnos ogljikovih hidratov ni čisto minimalen, vsekakor pa tudi postenje ne pride v poštev. Postenje je namreč tudi bližnjica do proizvodnje večje količine ketonov, česar doječe matere zaradi že omenjene večje možnosti prehoda v ketozo ne potrebujejo;
  • stroga oblika keto diete ima izjemen anoreksični vpliv – to pomeni, da izrazito pripomore k zmanjšanemu apetitu, česar si pa nobena doječa mama ne sme želeti. V normalnih razmerah to z lahkoto prenesemo, ko pa dojimo, so naše potrebe drugačne in prenizek vnos energije in hranil lahko zmanjša produkcijo mleka.

Praktični napotki za dojenje na keto / LCHF

Če ste že vajeni prehrane LCHF, lahko ohranite svoje prehranjevalne navade, vendar poskrbite:

  • da vnos ogljikovih hidratov ni nižji od 50 gramov na dan, raje ciljajte proti 100 gramom. V dnevni jedilnik vključujte več zelenjave – tudi barvne, saj ima ta praviloma več ogljikovih hidratov. Ena od možnosti je tudi, da na dan pojeste kak kos sadja. S tem boste z lahkoto v rangu med 50 in 100 g ogljikovih hidratov;
  • da zaužijete nekoliko več beljakovin kot sicer. Količina je sicer odvisna od posameznice in starosti otročička, ampak približen cilj, ki velja za povprečno grajeno žensko, je 120 g beljakovin;
  • da dobite dovolj mikrohranil. Kot že rečeno: jejte dovolj, ne postite se in izbirajte kakovostna živila. Med dojenjem se ne hranite se z LCHF-priboljški in nadomestki klasičnih živil – prva skrb naj bodo polnovredna živila, ki vas oskrbujejo s hranili in mikrohranili.

Za konec v premislek še to: pazite na to, da uživate maščobna živila, ki niso bogata z omega-6. Ta v presežkih škodijo vašemu zdravju, raziskave pa kažejo, da lahko negativno vplivajo tudi na otrokov intelekt – nasprotno pa je dobro uživati čimveč rib, saj so ta bogata z blagodejnimi maščobnimi kislinami omega-3.

Prijava na e-novice

Nočete zamuditi nobene LCHF-novosti? Želite biti obveščeni o naših LCHF-dogodkih in ekskluzivnih akcijskih ponudbah? Približno vsakih 10 dni vam bomo poslali e-novice z vsebinami, ki vam bodo pomagale pri življenjskem slogu po načelih LCHF!