Kako preživeti veseli december

Kako preživeti veseli december?

Veseli december je brez dvoma eno najlepših obdobij leta, saj pomeni veliko druženja in zabave, za katero si sicer ne vzamemo toliko časa, je pa za mnoge tudi čas stresa, saj smo se naučili, da decembrsko veselje pomeni tudi preobilico pijače in hrane. Če smo med tistimi, ki skrbijo, da predpraznično in praznično veselje ne bi pomenilo popraznične drame, ko je treba zlesti v kar naenkrat pretesne hlače, je dobro biti pripravljen in imeti strategijo preživetja s čim manj stranskimi učinki.

Treba si je priznati: preživetje v klasičnem smislu pomeni zagotavljanje DOVOLJ hrane. V naši družbi pa imamo ravno obraten problem: kako preživeti PREOBILICO hrane. Seveda je čisto legitimno vprašanje, ali je sploh treba december jemati kot stres. Tri možnosti so: da rečete “klincgledavseskup” in se odločite, da stresnim hormonom zaradi veselega decembra letos odrečete državljanske pravice, ali pa skušate uživati praznike pri tem pa narediti čim manj škode. Tretja možnost: izberite en dogodek, ko vam bo vseeno, pri vseh ostalih pa po pameti!

Strategije, kako zmanjšati škodljive vplive decembrskega veselja, lahko povzamemo na Manjinem primeru (Manja ima težave z “manj” v svojem imenu).

Zadnji delovni dan v tednu podjetje pripravlja decembrsko druženje. To pomeni polne mize dobrot, sploh sodelavkinih slaščic. Razen nasveta, ki vključuje besedo “ne”, je tu težko kaj pametnega reči. Če že mora poskusiti slaščice, naj ostane pri poskusu in ne nedovršenemu okušanju. Če je le možno, naj slaščice ne bodo zadnja stvar, ki je na jedilniku: solata in kos mesa po slaščici bosta zmanjšala vplive sladkorja na neukrotljivo željo po še. Priporočljivo je, da se pri takih dogodkih izogne uživanju ogljikovih hidratov. Najbolje od vsega je ostati pri zelenjavi, mesu in maščobah. Delujejo nasitno, predvsem pa nadzora nad apetitom ne naredijo nestabilnega kot mir na Bližnjem vzhodu.

V petek po zvečer  je dogovorjena s prijateljicami. Da bi se dobro pripravila na veselico, priporočamo, da pred odhodom odigra partijo intenzivnega treninga: bodisi z utežmi ali kak visoko intenziven kardio trening. Večerni potep, ki jo čaka, seveda vključuje slavni “kuhanček” (pomanjševalnica samo kaže na zamaskirano nevarnost, ne dajte se preslepiti). Tri pasti čakajo nanjo: sladkor, ki je pri kuhanem vinu sploh na mestnih stojnicah ključna sestavina; alkohol, ki je poln energije, ki se rada zalepi na telo, in apetit, ki ga presežek kombinacije sladkorja in alkohola “nepričakovano” potisne do vrha Nebotičnika in ki se v poznih nočnih urah “pričakovano” zdravi pri ponudnikih hitre ulične prehrane.

Znano? Kaj lahko Manja naredi? Bistven del strategije je najti ponudnika kuhanega vina, ki ga dela brez sladkorja ali s kakim nizkoenergijskim nadomestkom. Ker je to skoraj znanstvena fantastika, ima Manja dve možnosti: bodisi si omisli termo čutaro, v kateri ima doma narejeno kuhano vino (s Sukrinom, recimo, je fantastično), ali pa preskoči ta del konzumacije in ostane pri navadnem vinu. Kar se alkohola tiče, nadomestkov ni (vsaj ne legalnih), tako da je edino, kar lahko naredi, to, da ga pač ne pije kot žolna. To jo bo hkrati obvarovalo pred obolelim apetitom, ki bo rabil visokoenergijsko zdravljenje z burekom ali čim podobnim.

Drugi dan naj zajtrk zaužije čim kasneje, tudi če je prejšnji dan ni zaneslo. Pozni zajtrk naj, ker je pod večer vabljena na družinsko večerjo, omeji na kako jajce z maslom in skodelico zelenjave. Dobro je tudi, če lahko spet opravi vsaj kak regeneracijski trening.

Večerja doma je večplastna past. Ne samo, da je kuha odlična in da je vzdušje praznično – tu je zagotovo vsaj eden od sorodnikov (ponavadi ženskega spola), ki je užaljen, če krožnika ne poližemo do čistega in to potem, ko ga je že petkrat ponovno zapolnila. Predlagamo vnaprejšnji dogovor z argumentom “ad zdravje in dobro počutje”. V skrajni sili lahko hlini slabost, čeprav je to neokusno za družinski praznik. A pri polni mizi res ne rabimo dodatnih sovražnikov: vražiček v naših očeh je več kot dovolj. Glede tega pa Manji predlagamo, naj prispeva vsaj dve škatli ali pladnjev sladic po načelih LCHF. Ker so brez sladkorja in z zelo malo OH, ne bodo povzročale težav z neznosno željo, da bi sama snedla vse, hkrati pa ne bo videti kot naduta mestna frajla, ki da vase samo en šnicl pa list solate. Opozorilo iz bogate prakse: omizje bo hitro ugotovilo, da so te sladice prekrasne in resna nevarnost bo, da za Manjo ne ostane nič. Na splošno pa velja omejitev vnosa ogljikovih hidratov – vsega drugega bo dovolj!

Naredite si lepe praznike in ne pozabite: prazniki so namenjeni druženju in negovanju medčloveških vezi. Hrana in pijača naj bosta samo pika na i!

Prijava na e-novice

Nočete zamuditi nobene LCHF-novosti? Želite biti obveščeni o naših LCHF-dogodkih in ekskluzivnih akcijskih ponudbah? Približno vsakih 10 dni vam bomo poslali e-novice z vsebinami, ki vam bodo pomagale pri življenjskem slogu po načelih LCHF!