Ohraniti moč, a shujšati - strategije za dvigovalce uteži

Ohraniti moč, a shujšati za tekmovalce v moči

Tekmovalci v športih dvigovanja uteži morajo pred tekmovanji pogosto ubrati posebne strategije glede telesne mase, pri čemer želijo ohraniti moč. Večina teh športov namreč uporablja kategorije po telesni masi, zato da kak hrust ne tekmuje proti komu iz kategorije muha. Najpogosteje se zgodi, da si tekmovalec želi biti vsaj kategorijo niže od svoje običajne – velika verjetnost je, da bo močnejši.

Pri tem pa pride do težave – vsakič, ko shujšamo, praviloma izgubimo tudi nekaj moči, kar v primeru, da tekmujemo v dvigovanju uteži, niti pod razno ni dobrodošlo. Del izgube moči smo tradicionalno pripisovali tudi znižanju količine ogljikovih hidratov v fazi zmanjševanja telesne mase.

Kaj storiti, ko želimo ohraniti moč, a znižati telesno maso?

To so hoteli preveriti znanstveniki iz Avstralije, zato so zbrali 14 tekmovalcev v powerliftingu in v olimpijskem dvigovanju uteži. Vključili so jih v ponovljeno navzkrižno raziskavo* z dvema prehranskima režimoma: običajna prehrana teh tekmovalcev za eno skupino in ketogena za drugo, in sicer v obdobju 3 mesecev. Preverjali so moč pri dvigih, telesno sestavo, porabo energije v mirovanju, krvni sladkor in elektrolite. Faza ketogene diete je udeležencem prinesla bistveno znižanje telesne mase in tudi čiste telesne mase v primerjavi s fazo običajne diete, a tu je trik: čeprav se je tekmovalcem nekoliko znižala čista telesna masa, to ni vplivalo na njihovo moč. Dodatno: možno je, da je bila meritev čiste telesne mase na nek način napačna: naprave za meritev telesne sestave DEXA namreč lahko navidezno pokažejo nižjo čisto telesno maso na račun praznih zalog glikogena in manjše vsebnosti vode v telesu. Če bi tem športnikom dodali na koncu nekaj OH in napolnili glikogenske zaloge ter primerjali realno s prvo meritvijo, ko so bile te polne, bi ugotovili, da so lahko športniki v keto fazi celo pridobili mišično maso in to več kot v fazi običajne prehrane.

* v ponovljeni navzkrižni raziskavi gredo vsi udeleženci skozi vse testne režime, najprej prva skupina poskuša režim ena, druga pa režim dva. V drugi fazi pa se skupini zamenjata.

Ohraniti moč, a shujšati - strategije za dvigovalce uteži

GREENE, D.A., VARLEY, B.J., HARTWIG, T.B. in sod., 2018. A Low-Carbohydrate Ketogenic Diet Reduces Body Weight Without Compromising Performance in Powerlifting and Olympic Weightlifting Athletes. The Journal of Strength & Conditioning Research, letn. Publish Ahead of Print, DOI: 10.1519/jsc.0000000000002904

Prijava na e-novice

Nočete zamuditi nobene LCHF-novosti? Želite biti obveščeni o naših LCHF-dogodkih in ekskluzivnih akcijskih ponudbah? Približno vsakih 10 dni vam bomo poslali e-novice z vsebinami, ki vam bodo pomagale pri življenjskem slogu po načelih LCHF!

Pri vsakem nakupu vam podarimo Sukrin Cake in a Cup :) - pričakujte ga v paketu z naročenimi izdelki. Opusti