Omejeno časovno okno hranjenja izboljša celo vrsto dejavnikov zdravja

Omejeno časovno okno hranjenja: dobro za zdravje

Omejeno časovno okno hranjenja je ena od oblik posta, ki v zadnjih letih žanje precej zanimanja pri raziskovalcih – pa tudi uporabnikih. Omejeno časovno okno hranjenja pomeni, da dramatično zmanjšamo časovni interval v dnevu, ko jemo, posledično se podaljša obdobje v dnevu, ko ne jemo ničesar. Omejeno časovno okno hranjenja je nekaj normalnega pri privržencih ketogene diete oziroma prehrane LCHF, saj zaradi spontanega uravnavanja apetita ne čutijo potrebe po neprestanem grizljanju.

Omejeno časovno okno hranjenja – raziskave

Katerakoli oblika občasnega posta (omejeno časovno okno hranjenja, občasni post vsak drugi ali tretji dan) dokazano izboljša presnovno zdravje in ugodno vpliva na dejavnike tveganja za srčno-žilne bolezni.

Tokrat poročamo o raziskavi, v kateri je sodelovalo 130 moških s prediabetesom. Šlo je za tip raziskave, kjer obe skupini (kontrolna in intervencijska) opravita obe vlogi: posameznik je torej najprej v kontrolni, po določenem času pa še v intervencijski skupini – ali obratno. Kontrolna skupina je pet tednov jedla v 12 urah dnevno, intervencijska pa v 6 urah – pri čemer je bilo pri tej raziskavi pomembno, da je to prvi del dneva – od jutra do zgodnjega popoldneva. Energijska vrednost prehrane je bila pri obeh skupinah na ravni za vzdrževanje telesne teže.

Ugotovitve

Ugotovili so, da na dopoldne omejeno časovno okno hranjenja izboljša parametre zdravja ne glede na to, da udeleženci niso shujšali. Ponavadi se namreč z izgubo odvečne telesne mase nekateri parametri popravijo kot posledica hujšanja. Pri tej raziskavi je na dopoldne omejeno časovno okno hranjenja dalo te rezultate:

  • znižale so se povprečne ravni inzulina, izboljšala se je inzulinska senzitivnost (zmanjšala inzulinska rezistenca) in odzivnost beta celic v trebušni slinavki;
  • znižal se je krvni tlak, ni pa bilo sprememb glede otrdelosti arterijskih sten in holesterola;
  • znižal se je obseg oksidativnega stresa, a nobenih sprememb glede kazalnikov vnetja;
  • znižal se je apetit zvečer.

Opazili so samo nekaj, kar ni bilo optimalno: povišale so se ravni trigliceridov na tešče, vendar so menili, da gre za pojav, ki je povezan z nekaterimi aspekti raziskave same (Sutton in sod., 2018).

Omejeno časovno okno hranjenja: pozitivni učinki
Omejeno časovno okno hranjenja: pozitivni učinki

SUTTON, E.F., BEYL, R., EARLY, K.S. in sod., 2018. Early Time-Restricted Feeding Improves Insulin Sensitivity, Blood Pressure, and Oxidative Stress Even without Weight Loss in Men with Prediabetes. Cell Metabolism, letn. 27, št. 6, str. 1212-1221.e1213. Doi: 10.1016/j.cmet.2018.04.010

Prijava na e-novice

Nočete zamuditi nobene LCHF-novosti? Želite biti obveščeni o naših LCHF-dogodkih in ekskluzivnih akcijskih ponudbah? Približno vsakih 10 dni vam bomo poslali e-novice z vsebinami, ki vam bodo pomagale pri življenjskem slogu po načelih LCHF!