Telovadba za hujšanje?

Telovadba za hujšanje? Nikar tako urno!

Večinoma mislimo, da je telovadba za hujšanje enostavno nujna. Čeprav je telovadba brez dvoma nekaj, brez česar ni zdravja in dobrega počutja, je velik delež uspešnega hujšanja vedno rezultat dobro zastavljenega jedilnika. Samo s telovadbo brez sprememb prehranskih navad večina ne more shujšati.

Koristi telovadbe

Telovadba ima veliko pozitivnih učinkov, pri čemer je najpomembnejše to, da povečuje občutljivost celic na inzulin. Občutljivost celic na inzulin je izjemnega pomena: če je okvarjena, bomo večino časa lačni, hkrati pa fiziološko podhranjeni. Slaba občutljivost celic na inzulin vpliva tudi na porabo maščobnih zalog, ki jih nosimo na sebi, in je tako začaran krog v debelost (preverite v brezplačni e-knjigi LCHF za vedno lačne). Nenazadnje: kot kaže čedalje večje število raziskav, je zmanjšana občutljivost celic na inzulin začetni stadij večine t. i. civilizacijskih bolezni: najočitneje sladkorne bolezni, pa tudi srčno-žilnih bolezni, različnih demenc in raka. Telovadba je tako neposredna zaščita pred škodljivimi procesi v telesu, ki lahko vodijo do debelosti in poslabšanega zdravja.

Telovadba kot dejavnik energijske porabe

Doslej smo energijsko porabo razumeli dokaj mehanicistično: če v 23 urah porabimo X, v eni uri telovadbe pa Y, bo skupna poraba v 24 urah X+Y. Kot kaže, ni čisto tako: količina porabljene energije v času, ko ne vadimo, se lahko zaradi časa, ko vadimo, celo zniža. Očitno se moramo o tem, kako telovadba vpliva na skupno dnevno energijsko porabo, še marsikaj naučiti.

Telovadba kot vzrok zmanjšane porabe energije med počitkom

Kdorkoli se je kdaj lotil vadbe, je vsaj občasno opazil, da zaradi aktivnosti poje več: včasih gre za psihološko nagrado, včasih za resnično povečano lakoto. Včasih se zgodi tudi, da smo v času, ko ne vadimo, počasnejši, bolj leni, skratka ne dosegamo običajne porabe energije. To so vse znani pojavi, ki pa jih je bilo težko dokazati. Do zdaj. Raziskovalci na Univerzi v Vanderbiltu so opravili preizkus na miškah, ki je te teze potrdil. S posebno programsko opremo, ki vključuje infrardečo svetlobo, so opazovali miškah, ki so v kletkah imele tekalno kolo in hrane po želji. Miške, ki so veliko tekale, sicer niso spremenile količine zaužite hrane, so se pa začele obnašati bistveno drugače, kot prej, ko kolesa ni bilo: nič več niso raziskovale kletke in se na sploh niso več veliko gibale. Izračuni so pokazali, da so porabile malenkost več energije, kot če ne bi tekale, a če bi tekale in se normalno obnašale v času nevadbe, bi morale porabiti skoraj 50 % energije več. Zakaj pride do splošne lenobnosti, ni znano. Raziskovalci mislijo, da vsaj pri miškah ne gre za utrujenost, pač pa za notranjo potrebo po vzpostavitvi ravnovesja glede porabljene energije (Lark in sod., 2018).

Telovadba za hujšanje?

LARK, D.S., KWAN, J.R., MCCLATCHEY, P.M. in sod., 2018. Reduced Nonexercise Activity Attenuates Negative Energy Balance in Mice Engaged in Voluntary Exercise. Diabetes

Prijava na e-novice

Nočete zamuditi nobene LCHF-novosti? Želite biti obveščeni o naših LCHF-dogodkih in ekskluzivnih akcijskih ponudbah? Trikrat ali štirikrat mesečno vam bomo poslali e-novice z vsebinami, ki vam bodo pomagale pri življenjskem slogu po načelih LCHF!