Preveč fruktoze in motnje v presnovi

Fruktoza ni dobra pri sladkorni bolezni!

Čeprav velja, da je sadje zdravo, je treba vedeti, da je sadje polno fruktoze, ki je žal samo sladkor. Njena presnova je nekoliko drugačna od drugih monosaharidov, a je zato ne dela varne. Kanadski zdravniki opozarjajo, da bi moral sladkor predstavljati največ 5% dnevnega energijskega vnosa, to pa vključuje tudi sadje.

Skupino švicarskih in francoskih znanstvenikov je zanimalo, kako visoko-fruktozna prehrana vpliva na skeletne mišice pri zdravih otrocih bolnikov s sladkorno boleznijo tipa 2, za katere sklepajo, da so zaradi dednosti nagnjeni k presnovnim motnjam. Deset zdravih ljudi so za sedem dni izpostavili prehrani, ki je vsebovala 3,5 grama fruktoze na kilogram čiste telesne mase (pri normalno grajeni ženski s 50 kg čiste telesne mase je to 175 g fruktoze oziroma približno 11 srednje velikih jabolk). Z biopsijo mišičnega tkiva so ugotovili, da taka ima taka prehrana izrazit vpliv na oksidacijo maščobnih kislin in mitohondrijsko delovanje celega telesa tako, da za energijo raje uporablja ogljikove hidrate namesto maščob. Sklepajo, da gre za skupino genov, ki vplivajo na energijsko porabo, mitohondrijsko delovanje in oksidacijo maščobnih kislin. Delovanje te skupine genov je bilo po sedemdnevni fruktozni dieti zavrto. Kaže, da je pretirana uporaba fruktoze v prehrani ljudi lahko razlog za številne presnovne motnje pri ljudeh.

Seyssel, K. in drugi, 2016. Fructose overfeeding in first-degree relatives of type 2 diabetic patients impacts energy metabolism and mitochondrial functions in skeletal muscle. Mol Nutr Food Res, 60(12), pp. 2691-2699.